Terug naar overzicht

‘Raak ik mijn telefoontoestel kwijt?’

12 april 2021

Als we het hebben over telefonie via Microsoft Teams, dan rijzen er altijd vragen. Eén van de veel gestelde vragen van gebruikers gaat over het daadwerkelijk bellen: “Bellen via het Internet? Dus ik raak mijn oude vertrouwde toestel kwijt?” Nee, zeker niet. Sterker nog, met onze telefonieoplossing voor Teams kun je van elke locatie bellen vanaf je zakelijke lijn.

De meeste bedrijven hebben in het gebouw een telefooncentrale staan. Die is met een telefoonkabel met de buitenwereld verbonden. In de centrale worden de lijnen gesplitst en naar de verschillende toestellen geleidt. Daarnaast hebben de meeste bedrijven een losse netwerkverbinding. Maar zo’n telefooncentrale ( en een bijbehorend abonnement) is vrij prijzig. Met Seeya en Microsoft Teams verplaatst je centrale naar de Microsoft Cloud en heb je de telefooncentrale niet meer nodig.

Weg met de telefooncentrale

Veel mensen denken dat bellen via Microsoft Teams betekent dat de telefoon verdwijnt. En die gedachte zorgt regelmatig voor weerstand bij medewerkers om hiermee te willen werken. Want hoe kun je nu bellen, zonder dat je een telefooncentrale hebt? Dat heb je toch nodig om je telefoontoestel op aan te sluiten? Maar niets is minder waar. Net zoals bij een telefooncentrale, kun je nog gewoon toestellen (die beschikken over VoIP technologie) aansluiten en die op je bureau plaatsen. Het enige verschil is dat je met Teams veel beter inkomende telefoontjes kan opvangen, overnemen en doorschakelen.

Je kantoortelefoon op zak

Wat het grote voordeel is van bellen met Microsoft Teams, is dat je de Teams app ook op je mobiele telefoon kunt zetten. Daarmee heb je dus de ‘telefooncentrale’ die je op kantoor gebruikt, ook mobiel bij je. Zo kun je dus via Teams op je mobiel bellen, zoals je op kantoor doet. Collega’s kunnen dus eenvoudig een gesprek naar jou doorverbinden en je kunt met klanten bellen alsof je op kantoor bent; dus met hetzelfde nummer en niet met je eigen mobiele nummer. Zowel op kantoor als mobiel schakel je probleemloos van telefoongesprek over naar een videocall of chatgesprek. En net als op kantoor kun je met collega’s eenvoudig documenten delen over samen bewerken.

Dus, als je overstapt naar Seeya en Microsoft Teams, raak je dan je vertrouwde telefoontoestel kwijt? Nee, je kunt gewoon bellen zoals je gewend bent. Je krijgt er alleen meer mogelijkheden bij. Met de zeer scherpe tarieven die Seeya biedt voor het implementeren én onderhouden van je Teams’ telefooncentrale, weet je zeker dat je alleen maar nog meer profijt zult hebben van Microsoft Teams. Wil je weten hoe de telefoonoplossingen van Seeya jouw onderneming kunnen helpen met het efficiënter maken van je interne en externe communicatie? Neem dan contact met ons op.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.